Första duschen i rymdkapseln

Vanekam! (=hej)

Första duschen i rymdkapseln var en riktig upplevelse! Ronja duschade innan mig, så jag visste redan att den inte skulle flyga iväg under tiden.:) Jag klev in, drog ner dörren och satte igång kranen. Ur bamburör i taket forsade vattnet ner, vilket gjorde så att det kändes som att man stod i ett litet vattenfall. Vattnet var kallt, men det gjorde inget eftersom det är varmt i luften. Det är bara Ronja och jag som får denna upplevelse eftersom de andra bor i de finare rummen, men vi klagar inte för vårt rum är mysigast.:)

Dag nummer två i Auroville har även bjudit på ett besök till Financial Services för att få indiska bankkort och växla in pengar, fika hos Tanyas (vår lärares) bror och inhandlande av toapapper. Det har också blivit en hel del scooteråkande, vilket behövs för att vi ska kunna hitta här själva på torsdag då Tanya ska “tappa bort” oss. För att ni inte ska bli oroliga så borde jag säga att det bara är ett test, då det är meningen att vi ska kunna hitta själva. Daniel, Eva, Ester, Safi och Louise redan hittat hem själva från The Town Hall under tiden vi andra handlade, så de har ett försprång.:)

Mer foton, bland annat foton på rymdkapseln, kommer en annan dag eftersom jag inte har så mycket tid på mig just nu.:)

This entry was posted in Johanna skriver. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

