Idag är det Ronjas födelsedag!

Idag är det Ronjas födelsedag och det betyder att vi kommer ha en riktigt trevlig dag.:)

Dagen började kl 7 med att Ronja, Anna och jag utövade yoga på Tibetan Pavillion tillsammans med några amerikanare och våra lärare. Det var fjärde gången för mig och jag känner redan att jag börjar bli lite vigare.:) Frukosten innebar pannkakor för första gången sen vi kom hit och jag var riktigt glad för detta då jag älskar pannkakor! Kul för Ronja oxå att det var en extra fin frukost på hennes dag.

Nu sitter många av oss och gör arbeten för våra organisationer. Alla kommer nog att berätta för er om sina egna organisationer, men för stunden jobbar Ronja med en broschyr för sin organisation SCHOD, Filip arbetar med att fixa ett Paypal konto till barnhemmet SALT och jag och Martina jobbar på att producera skyltar till organisationen WELLPaper. Inne på rummen övar Daniel och Louise på sitt sociala medier föredrag som de ska hålla senare idag för medlemmarna på Upasana. Safi stack iväg till La Terasse för att jobba mer koncentrerat och Anna ska designa menyer för Naturellement. NI förstår nog nu att vi jobbar på hårt, trots att det är fredag, men efter hårt arbete får man roa sig.:)

I eftermiddag väntar en föreläsning med Eva, då hon ska inleda metod och teori kursen inför våra C-uppsatsstudier i Östtimor, Uganda och Etiopien. Efter det bär det av till en av de lyxigare restaurangerna i Pondicherry där vi ska fira Ronja med smaskig mat och något gott att dricka!

Nu måste jag dra iväg för att hälsa på hos kvinnorna på WELLPaper, men jag lämnar er med ett foto från vår väldigt trevliga nyårsafton på Mango Hill (vilket har blivit ett av våra favoritställen här eftersom det finns en svalkande pool där).

Ha det fint därhemma så hörs vi snart igen!

 

 

Indien forts 127

This entry was posted in Johanna skriver. Bookmark the permalink.

One Response to Idag är det Ronjas födelsedag!

  1. Cassandra says:

    Låter fullkomligt fantastiskt alltihop! Ge Ronja en kram på födelsedagen =)

Leave a Reply

