Internetberoendet

Idag har Louise och jag tagit oss till ett hotell här i Bahir Dar. Vi ska träffa en tjej som kanske ska bli vår tolk under tiden här! Spännande! Först ska vi dock äta lunch, och dessutom visste vi att det finns gratis Internet här! Gratis är gott, och eftersom vi redan spenderat en hel del pengar på Internet så såg vi framför oss hur vi nu skulle kunna facebooka och skypa utan att lägga ut en enda Birr! Det först gick okej, det andra….njaa.. Har försökt ett tag nu, Louise verkar ha fått kontakt med Sverige, men jag ger upp. Roar mig istället med att ta kort på mig själv. En syssla så god som någon, om ni frågar mig!

Bild 2013-02-09 kl. 14.20

 

 

Annars rullar livet på här i Etiopien, med plugg, mat, sömn och en och annan film frampå kvällskvisten. Bahir Dar är inte så stort, så vi börjar finna oss till rätta och hitta till alla nödvändiga platser. Nej, nu ljuger jag! LOUISE hittar till alla platser, själv är jag mer än lovligt förvirrad och väldigt beroende av den fina kartan Louise ritat till mig. Ni ska få se den någon dag. Det är tur att jag har henne!

Idag insåg vi också att det bara är sex veckor till vi kommer hem, inte sju som vi trodde. Oj, vad tiden går! Förhoppningsvis kan vi dra igång våra intervjuer snart och sedan komma hem med en hel hög bra material till vår uppsats! Det skålar vi på i lite fint etiopiskt vatten!🙂 SKÅL!

 

 

This entry was posted in Ronja skriver. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

