Bahir Dar

Hej alla!

Jag lovade ju för ett tag sedan att visa er den fina kartan som Louise ritat till mig. Låt mig ta er på en guidad tur genom vår lilla stad!

IMAG0918

Högst upp till höger har vi Lake Tana, full av flodhästar (som fortsätter att hålla sig gömda för oss). Vi bor i Abay Mado, Bortom Floden, ni kan se oss där till höger. Inte så långt från sjön med andra ord. Varje dag åker vi minivan över floden och tar oss in till centrum. Vi hoppar av vid St George kyrka, där kan man om man vill ta en liten bajaj för fortsatt färd. Vi brukar dock promenera, antingen rakt fram mot Ghio Hotel eller nedåt längs stora gatan. Där kan man ta ut pengar i ATMen, äta på WaWi pizzeria eller köpa vatten och Internet i Supermarketen. Vid Supermarketen står minivansen parkerade, så därifrån kan man åka hem igen. På söndagarna fortsätter vi dock en bit, förbi marknaden på vänster sida till Papyrus Hotel, för där är poolen!🙂 Längst ner i högra hörnet är också universitetet, Peda kallat. Där står, som ni ser Anteneh och vinkar.

Och så mycket mer är det inte av Bahir Dar. En dag kanske jag lär mig hitta ordentligt. Tills dess tar jag med mig kartan.

Nu säger jag tack och hej för denna gång. Ska fortsätta kurera min mage som idag, för första gången på resan, är lite missnöjd, och så väntar vi på att vattnet ska komma tillbaka i kranen. Förhoppningsvis sker det på denna sida midnatt.

Bye bye

This entry was posted in Ronja skriver. Bookmark the permalink.

One Response to Bahir Dar

  1. Elin Skarin says:

    underbart!

Leave a Reply

