Tjabba tjena hallå

Det var ett tag sen jag skrev. Har inte funnits så mycket att säga som ingen vet. Men ibland tror jag inte det behövs sägas så mycket. Jag har i tidigare två inlägg skrivit väldigt filosofiskt så varför inte skriva för mig själv bara.

Det är en fascinerande arbetsmiljö jag befinner mig runt.  I ett lokalt hus hos en familj någonstans i Sydostasien. Regnet piskar mot plåtpaket utanför. Under mitt skrivbord vandrar småmyror och smaskar på alla smulor från kexen jag tappat på golvet. En groda hoppade just nu förbi mig. Känner av att jag fått ett par nya småsår på kroppen i form av myggbett, bruten nagel och svettskador runt höfterna från jeansen att slicka på. Inget av detta är egentligen av intresse för er läsare, för det säger inte så mycket mer om min resa än att jag har I-lands problem i ett U-land. Men ibland tror jag inte så mycket av vikt behöver sägas. Ibland vill man mest bara skriva: ” tjabba tjena hallå, allt väl? Någon som vill ta en fika snart”?

Snart ja… 94 dagar… Så länge har jag varit borta från Sverige. Det är en lång tid att inte tala med människor som man normalt sett träffar varje dag eller varje vecka. Ytterligare 28 dagar återstår innan jag sätter mina fötter på svensk mark. Det har varit ett långt äventyr och jag är glad för allt jag fått uppleva och även för allt som återstår. Det får en att sätta ett stort värde på allt man har där hemma: familjen, frukosten, innebandyn och gängen man hänger i. Ja, life is good, man borde vara mer som farsan Baloo: vara nöjd med allt som livet ger än😉.

/Filip

This entry was posted in Filip skriver. Bookmark the permalink.

One Response to Tjabba tjena hallå

  1. Ronja says:

    Jag vill ta en fika snart!🙂

Leave a Reply

